Salam everyone!

Welcome to this blogshop which provides the virtual shopping experience. Our products are targeted at vibrant customers who love fashion, and for those who are looking for that perfect gift for your loved ones.

Happy Shopping, and watch this space for exciting deals from time to time!

Name:
Email Address:
Phone No:
Payment Via:
Delivery Address:
Item(s) Code:
Remarks/Comment:

Click here to create your own form.

Wednesday, May 19, 2010

Sanggul Arab / Tinggi

Sanggul Arab nie dah jadi satu trend plak skarang nie..


Bila google2 tadi jumpa plak hadis nie..Why not sy share kat sini kan..


Mane yang elok boleh la kita ikut..Yang tak elok jauh2 kan la..


Semoga kita tidak tergolong dalam golongan yang dilaknat Allah..Amin


“ Akan muncul dalam kalangan umatku di akhir zaman, kaum lelaki yang menunggang sambil duduk di atas pelana, lalu mereka turun di depan pintu-pintu masjid. Wanita-wanita mereka( isteri mereka atau anak perempuan), berpakaian tetapi seperti bertelanjang ( nipis&ketat). Di atas kepala mereka pula(wanita) terdapat bonggolan (sanggul atau tocang) seperti bonggol unta yang lemah gemalai. Oleh itu laknatlah mereka semua. Sesungguhnya mereka adalah wanita-wanita yang terlaknat”- hadith riwayat Ahmad, jil.2, ms. 223.

Rasulullah s.a.w bersabda:
Quote::

“dua golongan penghuni neraka yang mana aku sendiri belum pernah melihat keadaan mereka didunia: golongan yang membawa cemeti seperti seekor lembu lalu menggunakannya untuk memukul manusia dan juga kaum wanita yang berpakaian seperti bertelanjang, menggoyangkan badan dan berlenggang-lenggok, kepala mereka ada suatu seperti bonggol di kepala unta yang bergoyang-goyang. Mereka tentu tidak akan memasuki syurga atau mencium baunya sedangkan bau syurga itu dapat dihidu dari jarak perjalanan begitu dan begini”
–hadith riwayat Muslim. Hadith no 212
-


Wallahualam..

1 comments:

Fati Munini

hmmm...maaf jika saye komen...btol laa hadis tuu..mase saye belajr,ustaz saya ade bercakap,tak salah nak bersanggul.tapi jangan langgar hukum suda.kalau nak ikot kan trend skarang ni,mak ai..sanggul puya laa tinggi menggunung mcm KLCC tu..isk3...sanggul saye pn tak macam tu taw..hehehe..ikot hukum,boleh bersanggul tapi jangan laa melebihi had kepala...paham kn maksud nyee..kalau sanggul tinggi menggunung tu da hukum haram.

Post a Comment